25 Şubat 2011 Cuma

If You Want to Be Free, Be Free...


Bir gün bir film çıktı karşıma, çok büyük bir heves göstermeden oturdum başına. 15-20 dakika geçti ve ben tamam galiba en sevdiğim filmi buldum ve şu anda onu izliyorum dedim. Harold and Maude'dan bahsediyorum. Ne yazık ki film en can alıcı noktada büyük bir senkron problemi yaşayarak izlenemez hale geldi. Daha da yazıktır ki, o dönem piyasadaki her kopya aynı sorundan muzdaripti. Ve böylece üzerinden iki sene falan geçti, zaman gitti ben unuttum Harold ve Maude'un peşine düşmeyi, ama en sevdiğim film olarak kaldı; ne acıdır ki, sonunu bilmeden. Ve geçtiğimiz ayda bu süper ikili bana kendini hatırlattı ve -thanks to .torrent- izlemeyi başardım. Sonunu biliyorum artık!

Aslında şimdi niye Harold&Maude yazıyorum; dürüstçe söyleyeyim yazacak hiç bir halt bulamadım, düşünüyorum taşınıyorum, başıma gelen enteresan bir şeyde yok, ama yazasım var, hadi dedim bu ikisine nasip olsun. Yoksa bugün pişirdiğim ekmeklerin tarifini yazıp, blogu teyzeye bağlayacaktım. Harold & Maude 1971 yapımı Hal Ashby yönetmenliğinde bir Amerikan filmi. Hal Ashby'nin ikinci filmi, abi daha sonra Being There'i çekmiş zaten; buradan da Peter Sellers'a saygılar... Her neyse film kara komedi nedir diye sorana al iste budur denilebilecek kadar kara komik. Harold 17 yaşında, zengin, mutsuz, baya garip ve hobileri arasında intihar etme girişimleri, tanımadığı insanların cenaze törenlerine katılma gibi hareketler var. Maude'da 80 yaşında, hayat dolu, mutlu ve tabii ki bir o kadar garip bir teyze. Bu da nü poz vermek, araba çalmak ve yine cenaze törenlerine katılmak peşinde. Zaten ikilinin yolları da bu ortak hobileri sayesinde keşisiyor. Hayattan tiksinen genç Harold, hayat fışkırtan Maude sayesinde mutlu sayılabilecek bir gence dönüşüyor. Ve garip hobilerini bir arada sürdüren ikilinin arasında bir süre sonra aşk doğuyor. Ben garip insan aşklı filmlerden tiksinirim, hele böyle yaşlıların aşkı filmleri midemi kaldırır, ama bu film çok ilginç bir şekilde, neden hiç anlamadım ama insana huzur veriyor. Filmin harika destekleyici karakterleri de var Harold'ın annesi, ki bu kadın zaten Harold'ın intihar girişimlerinin başlıca sebebi, ama hiç birini kesinlikle sallamamakta, Harold'ı evlendirmek, ve normal bir insan olmasını sağlamak gibi bir misyonu var, fakat başarı oranı bir hayli düşük. Aynı zamanda Harold'ın asker amcası da bir diğer garip.

Ve oha nasıl unuttum, filmin müziklerinin hepsi Cat Stevens'a ait, ki kendisi o zamanlar daha İslam'la tanışmamış adı Yusuf olmamış yirmili yaşlarda bir genç. Film boyunca bir çok kez If You Want to Sing Out, Sing Out çalıyor, çünkü gerçekten bu filmi en iyi anlatabilecek şarkı bu. Bir de fragmanını koyuyorum ki tiplerini görerek okumak daha iyi olur diye, bir de Harold'ın o müthiş mimiklerini görün diye. Tabii beğenirseniz izleyin diye, ama sakın izleyip de aman da en sevdiğim film oldu benim bu demeyin, çünkü bu benim en sevdiğim film ve sevdiğim şeyleri paylaşmaktan hoşlanmam.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder